مطالب خفن

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اینکه صبح امروز (پنجشنبه) بهادر مولایی وزنه‌بردار فوق سنگین ایران پس از خط خوردن از تیم ملی دچار سانحه رانندگی شد، محمد جمشیدی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در تماس تلفنی با حمیدرضا مولایی، پدر بهادر جویای احوال او شد و اعلام کرد صندوق آمادگی هرگونه کمک به این وزنه‌بردار را دارد و وظیفه صندوق است که جویای حال قهرمانان باشد.

پدر مولایی نیز ضمن تشکر از جمشیدی و حمایت صندوق عنوان کرد در صورت وجود موردی حتما اطلاع خواهد داد.

همچنین جمشیدی در تماس با پدر خالدی‌تبار، ملی‌پوش واترپلو که در سانحه رانندگی جان باخت، ضمن عرض تسلیت، برای حمایت از خانواده این قهرمان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 110 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:52

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از العربیه، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در نشست ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در واشنگتن گفت که از قدرت ائتلاف بین‌المللی در شکست دادن گروه داعش اطمینان داریم.

وی اضافه کرد که ائتلاف بین‌المللی با همپیمانانش توانست که داعش را از یک سوم اراضی که تحت سیطره داشت بیرون براند و تلاش ائتلاف به کاهش قدرت داعش در به خدمت گرفتن نیروی تازه انجامید.

کری تاکید کرد که پیروزی بر داعش در موصل مرحل تعیین کننده‌ای در جنگ علیه داعش به شمار می‌آید و کشورهای ائتلاف باید به شکل بهتری اطلاعات امنیتی درباره داعش را مبادله کنند.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:52

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی با صدور بیانیه‌ای با محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم مردم بحرین را به مقاومت و حکام این کشور را به رعایت حق دموکراسی و آزادی مردم توصیه کرد و آنها را از تعدی نسبت به اجرای احکام تشیع بر حذر داشت.

در این بیانیه آمده است: مردم مؤمن و متدین بحرین، تنها راه پیروزی و رسیدن به اهداف بزرگ اسلامی شما مقاومت است. بدانید که خداوند متعال با شما است و اگر دشمنان دین و کیان شیعه مقاومت شما را بشکنند لا جرم به اهداف خود رسیده‌اند و در صورتی که شما مقاومت نمایید قطعاً این فشارها شکست می‌خورد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: و اما توصیه به حکام بحرین، اولاً مردم مظلوم بحرین چیزی جز دموکراسی و آزادی که حق همه انسان‌ها است و پیاده شدن احکام نورانی الهی نمی‌خواهند و اعمال و فشارهای آن حکام هیچ گونه سازگاری با اهداف الهی ندارد. ثانیاً این که سلب تابعیت از عالمی بزرگوار که همه دنیا به بحرینی بودن ایشان گواهی می‌دهد آیا با اصول کشور داری مطابقت دارد؟

در بخش پایانی این بیانیه خاطر نشان شده است: لازم به ذکر است طبق مذهب اهل بیت رسول خدا (ص) خمس از واجبات الهی است و این مسئله از احکام پذیرفته شده در شیعه است که بهترین راه برای حمایت مالی فقرا و حوزه‌های علمیه بوده و بیش از سیزده قرن است که خیرات آن ادامه داشته و دارد؛ لذا هشدار می‌دهم که به خود اجازه ندهند که نسبت به احکام مذاهب تعدی شود.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:52

به گزارش خبرگزاری تسنیم از طبس، سردار سید هاشم غیاثی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس با اشاره به  سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: کارکردهای بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی، فرهنگی، نظامی و... آنقدر شفاف است که دنیا به این توانمندی اذعان دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی به 430 روستا در خراسان جنوبی در قالب 80 هزار نفر آبرسانی می‌کند تا کمکی به دولت کرده باشد.

غیاثی با اشاره به فرهنگ غنی بسیجی افزود: فرهنگ بسیجی رمز خروج از تنگناها و مقابله با فتنه‌هاست و در همه‌ جا این فرهنگ جوابگوی نیازها است، در دیپلماسی و مذاکرات اگر فرهنگ بسیجی حاکم بود امروز مسئولان به التماس و خواهش نمی‌افتادند.

وی تأکید کرد: دولت در مذاکرات هسته‌ای دانشمندان را خانه‌نشین کرد و در حالی که ایران به همه تعهدات عمل کرد اما طرف مقابل کارشکنی کرد و حتی آمریکا در سال گشت این مسئله مصوباتی علیه ایران صادر کرد.

سردار غیاثی گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند تاکنون در مسئله برجام محقق شده است؛ مثل اینکه تمام تعهداتمان را دادیم اما هیچ نگرفتیم و به التماس افتادیم و این یعنی همان که آقا فرمودند «من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم».

وی تصریح کرد: به اذعان مقامات آمریکایی اگر توان موشکی و دفاعی ایران نبود امنیت کشور به مخاطره می‌افتاد و مذاکرات هیچ نقشی در این آرامش نداشته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با اشاره به اینکه نه‌تنها تحریمی برداشته نشد بلکه ظالمانه‌ترین فشارها برملت وارد شده است، افزود: آیا هنوز قرار نیست مسئولان ما از خواب بیدار شوند، اگر دغدغه‌های رهبر عزیز اعمال و نسخه‌های عملی معظم له عمل می‌شد امروز شاهد رکود اقتصاد و رواج بیکاری نبودیم.

غیاثی یادآور شد: رئیس دولت بعد از اعتراضات مردم کرمانشاه هنوز هم پس از 3 سال وعده می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما انتقاد به عملکرد دولت احمدی‌نژاد داریم افزود: اما چرا دولتمردان ضعف خودشان را به گردن دولت سابق می‌اندازند.

عده‌ای معلوم‌الحال حامی استاندار شده‌اند

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی با اشاره به عزل و نصب‌های اخیر توسط استانداری اشاره کرد و گفت: آقایان به تذکرات امامان جمعه و نمایندگان مردم توجه نکرده‌اند و من وقتی ضعف‌های سیاسی را دیدم متذکر شدم اما به آن‌ها برخورده که مهم نیست و تنها دین ما به خون شهداست که باید به موقع پیشگیری کنیم.

سردار غیاثی افزود: فردی معلوم‌الحال و زندان رفته سیاسی در فضای مجازی کمپین تشکیل می‌دهد و فرماندار و مدیرکل معلوم‌الحال استان خراسان جنوبی و برخی همراهان فتنه‌گرشان در یک کمپین علیه تذکرات من واکنش نشان می‌دهند که البته مهم نیست چون حقیر بر اساس دین به نظام و انقلاب و هم‌سنگران شهیدم تذکر دادم؛ ولی فرماندارانی تماس گرفتند و حسابشان را از این عوامل جدا کردند و این فرماندار معلوم‌الحال را پاچه‌خوار خواندند.

وی تصریح کرد: هفته  آینده در جمع مردم و بسیجیان بیرجند ناگفته‌هایم را خواهم گفت و پشت پرده‌های بسیاری را نمایان می‌کنم.

غیاثی افزود: آقای استاندار در این مدت کوتاه کیفیت و کمیت افراد را چگونه تشخیص داده و این نوع عملکرد ایشان نشان‌دهنده ضعف است و مشخص است که عده‌ای معلوم‌الحال و رادیکالیسم به استاندار  خط می‌دهند و آقای پرویزی باشعور مردم بازی می‌کند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی استان خراسان جنوبی خطاب به استاندار و مدیران کل استان گفت: دنبال مطالبات مردم باشید و عناصر فتنه‌گر را از خود دور کنید و به شرایط اقتصادی و ضعف‌های جامعه و معیشت مردم بپردازید و فرماندران خود را به‌ سوی خدمت سوق دهید نه اینکه بخواهد نماینده دولت به جای حل مشکلات مردم و منطقه‌اش به مسائلی که به وی ربطی ندارد دخالت کند.

سردار غیاثی تصریح کرد: به استاندار و فرمانداران اعلام می‌کنیم اگر تلاششان برای خدمت به مردم است، پشت سر آن‌ها هستیم و کمک می‌کنیم ولی اگر سیاسی‌کاری باشد مقابل آن‌ها می‌ایستیم.

وی به تذکرات خود اشاره کرد و گفت: برخی مطالب برای مردم هزینه دارد اما برای ادای دین به خون شهدایمان باید گفت تا مردم بدانند به جای خدمت در سطوح دولتمردان چه می‌گذرد.

غیاثی برگزاری کنسرت‌ها و ایجاد فضای مختلط را موجب شکنندگی حرمت جامعه دانست و این مسائلی است که موجب واکنش دلسوزان برشمرد.

وی تأکید کرد: کویرنوردی، کنسرت‌ها؛ همایش‌های مختلط برگزار شده در  استان؛ بر اساس مستندات به تدین مردم خدشه وارد می‌کند و اگر مقابله‌ای صورت می‌گیرد برای تبیین الگوی رفتار اسلامی است وگرنه ماهم شادی مردم را دوست داریم و در راستای آن هر کاری لازم باشد بر اساس موازین اسلامی انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: نگرانی‌هایمان را که مطرح می‌کنیم خوشایند آقایان نیست؛ نباشد مهم نیست؛ ولی همواره بر اساس مستندات و نه حرف‌های بی‌اساس و شایعات خواهیم گفت تا مدیون رهبری، شهدا و انقلاب نشویم.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:44

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج‌، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سلمانیان که ‌با حضور آیت‌الله حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و فرماندهان نظامی و انتظامی در مصلی امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه عالمان دینی که متعهد و عامل به راه خدا هستند جایگاه بسیار بالایی است.

وی افزود: در روز قیامت قلم علما و‌ خون شهدا را وزن می‌کنند و قلم عالم ارزشش از خون شهدا پر رنگ‌تر است چون قلم عالم شهیدساز و مجاهدپرور است.

مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه قدس با بیان شهادت از جایگاه بسیار با ارزشی برخوردار است، بیان کرد: عالمی که روحیه شهادت‌طلبی را در دعوت به ایستادگی در مقابل استکبار و طاغوت ترویج نماید کاری بسیار بزرگ انجام داده است.

شیرازی با بیان اینکه شهادت ارزشی دارد که حضرت علی(ع) هم خواهان شهادت بودند گفت: نعمت شهادت نعمت بزرگ و‌ عظیمی است که این نعمت به هر‌کس داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شهادت در راه خدا نصیب هر کس نمی‌شود و مختص به عده‌ای است که به جایگاه و مقام بالایی می‌رسند.

ادامه دارد...

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:44

مهدی تکابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: دومین جشنواره استعدایابی پینگ پنگ در 2 بخش مبتدی و پیشرفته برگزاری می‌شود که در بخش مبتدی عموم شهروندان و در قسمت پیشرفته، کودکان 6 تا 8 سال آشنا با این رشته می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: برای عوم شهروندان 7 ایستگاه و برای کودکان 10 ایستگاه با در نظرگرفتن تمام مسائل علمی و فنی طراحی شده و برای افرادی که به مرحله بعد ورود پیدا می‌کنند آموزش در سطح رده‌های پایه، سطح متوسط و سپس ارتقا به آموزش پیشرفته در پروسه‌ای دو ساله در نظر گرفته می‌شود.

رئیس هیئت تنیس روی میز اصفهان درباره نتایج نخستین جشنواره استعدادیابی و بازخورد آن بین شهروندان گفت: دوره قبل استقبال خوبی از این جشنواره شد و پس از برگزاری جشنواره، گروهی 30 نفره برگزیده را تفکیک کرده و به صورت تخصصی تحت آموزش قرار دادیم.

وی درباره میزان استقبال شهروندان از دوره دوم بیان کرد: این پروژه با مشارکت سازمان ورزش شهرداری برگزار می‌شود و تعیین سالن‌های ورزشی شهرداری در محلات مختلف به عنوان ایستگاه‌ها و تبلیغات این سازمان در نقاط مختلف شهر استقبال خوب از این جشنواره را نوید می‌دهد.

تکابی تصریح کرد: به هرحال در دوره جدید شهرداری، سازمان ورزش هم تحرکات بسیار خوبی پیدا کرده و در واقع در اجرای برنامه ورزش همگانی، تعامل با هیئت‌های ورزشی مختلف و همچنین طرح ایده‌های نو عملکرد خوبی را داشتند.

وی درباره اظهارات اخیر رسول جزینی درباره عملکرد سازمان ورزش شهرداری گفت: به هرحال ایشان هم در این حوزه متخصص هستند اما به نظر می‌رسد در مدت اخیر نهضت جدیدی در رونق ورزش شهروندی اصفهان به راه افتاده و برنامه‌های بسیار جالب و فاخری به طور مستمر انجام می‌شود.

رئیس هیئت تنیس روی میز اصفهان خاطرنشان کرد: به هرحال در هرجایی کم و کاستی وجود دارد اما اگر بخواهیم جامعه شهروندی پرنشاط داشته باشیم باید عینک بدبینی را کنار بزنیم و با توجه به نکات مثبت و تعامل تنگاتنگ نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی افزود: در این مدت هیئت ما همواره در اجرای برنامه از کمک‌های فکری و تجریبات افراد متخصص در سازمان ورزش استفاده کرده علاوه براینکه در برگزاری برنامه‌ها هم تعامل خوبی داشته‌اند و امیدوارم این برنامه و ایده‌های فاخر همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:44

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نخستین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد.

در این جلسه آیت الله  احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری و آیت‌الله ابراهیم رئیسی که از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هستند حضور داشتند.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 96 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:33

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا زالی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه سازمان نظام پزشکی استان اردبیل به‌عنوان یکی از سازمان‌های نظام پزشکی پیشرو در کشور که خوشبختانه شاهد دستاوردهای بزرگی در عرصه پزشکی و درمان این استان هستیم و نخبگان و پزشکان این استان سرشار از استعدادهای بالا در زمینهٔ پزشکی هستند.

وی در رابطه با تعرفه‌های پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی در همه حال به کاهش تعرفه‌های پزشکی در جهت حفظ منافع مردم تأکید داشته است که متأسفانه سهم بخش سلامت و درمان در بودجه کشور قابل‌قبول نبوده و که هم دولت و هم مجلس باید به این موضوع توجه داشته باشند تا نرخ تعرفه‌های پزشکی هم برای مردم و هم برای پزشکان قابل‌قبول باشد.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی در رابطه با تخلفات پزشکی افزود: نهادهای مختلفی در حوزه بررسی تخلفات این موضوع را بررسی می‌کنند که سازمان نظام پزشکی نیز در بازه زمانی یک‌ساله مطالعات میدانی در استان‌ها را انجام می‌دهد که خوشبختانه آمار تخلف پزشکی در کشور کمتر از 1 درصد است درحالی‌که این آمار در جهان ‌بین 3 تا 5 درصد می‌باشد که برای حل تخلفات این‌چنینی نیز سعی می‌کنیم از تشکیلات شبه قضایی و شوراهای حل اختلاف استفاده کنیم.

زالی تصریح کرد: گروهی با عنوان شورای پیشگیری از قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی کشور ایجادشده و در آخرین جلسه شورای سازمان نظام پزشکی کشور نیز آیین‌نامه اخلاق پزشکی به تصویب رسید و در این آیین‌نامه به بحث اخلاق در حرفه پزشکی اهتمام ویژه‌ای شده است.

وی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی توزیع عادلانه نیروی انسانی در مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده و در دو سال اخیر پزشک مستقر در اکثر نواحی کشور داشتیم که سالانه برای خدمات‌دهی به مناطق محروم حدود 2 هزار و 500 نفر پزشک متخصص به ناوگان پزشکی ارائه خدمات به مناطق محروم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:33

عبداللهی مسؤول دوره تربتی و آموزشی همام در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» با اشاره به ضعف ورود جدی مؤسسه‎های فرهنگی در حوزه بین‎الملل گفت: یکی از خلاءهای موجود پس از انقلاب، تربیت نیروی تخصصی در حوزه بین‎الملل است، در حالی که آرمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نگاه فرامرزی به مسئله انقلاب اسلامی و تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی در جهان است و نیز اخیراً مقام معظم رهبری در بین دانشجویان به تشکیل جبهه واحده ضد صهیونیستی اشاره کردند.

وی با بیان اینکه پررنگ جلوه کردن مسائل داخلی از دردهای عارض بر جامعه ما هست، تصریح کرد: این امر  موجب می شود تا به نحو شایسته به اندیشه انقلاب اسلامی بها داده نشود و این طراحی دشمن است که مدام با ایجاد مشکلات داخلی و مسائل بی‎اهمیت،  از پرداختن به آرمان جهانی انقلاب غافل می‌کند. در این راستا جمعی از فعالان عرصه بین الملل با هدف تربیت نیروی انقلابی در این عرصه به طراحی دوره‎های تخصصی پرداختند که ان شاءالله مرحله مقدماتی آن از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.

عبداللّهی با اشاره به مباحث مقدماتی در دوره سه ماهه آموزشی گفت: در این دوره انتظار داریم شرکت‎کنندگان با ادبیات و گفتمان این عرصه آشنا شوند، بنابراین یک سری از کلاسها مربوط به مباحث گفتمانی از جمله نگاه امامین انقلاب اسلامی به استکبارستیزی وآرمان فلسطین، تشکیل امت واحده اسلامی، وحدت اسلامی و ... است.

وی با بیان اینکه برخی مؤسسات موفق در عرصه بین‎الملل در این دوره به انتقال تجربه می‎پردازند، تصریح کرد: ما می‎دانیم مشابه چنین برنامه‎هایی تاکنون انجام شده و خیلی از دانشجویان و طلاب نیز نسبت به این مطالب بی‎اطلاع نیستند، ولی از آنجایی که این موضوع را امری ناشدنی تصور می‎کردند، این عرصه را رها کردند، بنابراین در قسمتی از دوره آموزشی، برخی مؤسسات موفقی که در این حوزه فعالیت دارند، به انتقال تجربه به شرکت‎کنندگان این دوره می‎پردازند. با این کار هم مخاطب نیازهای جدید را متوجه و هم با مدلهای متفاوتی که مجموعه‎های مختلف تا کنون داشتند، آشنا می‎شوند و در صورت کلی زمینه‎ای برای ایده‎پردازیها و شناسایی نیازهای مجهول برای آنها فراهم می‎شود.

عبداللّهی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فعالین این حوزه باید نسبت به بافت فرهنگی و اجتماعی کشورهای مورد نظرشان آشنایی داشته باشند، گفت: ما در این دوره به شرکت‎کنندگان شناختی اجمالی نسبت به کشورها می‎دهیم، سپس در دوره‎های تکمیلی به مباحث تخصصی کشورها خواهیم پرداخت، زیرا عدم شناخت جغرافیا و جریانات مختلف سیاسی و فرهنگی کشورها، قدرت تحلیل را از فرد می‎گیرد و به طور شایسته توانایی نقش‎آفرینی نخواهد داشت که این تجربه را قبلاً در مجموعه‎های دیگر داشتیم.

وی با توجه به ابزار زبان خارجه به عنوان سرفصل دوره‎های تربیتی آموزشی همام گفت: ابزار زبان بی‎شک از لوازم فعالیت در عرصه بین‎الملل است. در دوره مقدماتی زبان عربی را به عنوان زبان پایه انتخاب کردیم که دو روز در هفته اختصاص به این کلاس دارد.

عبداللّهی با بیان اینکه باید عناصر هم‎جبهه را پیدا کنیم تا در بسط گفتمان جهانی‎اندیشی در کشور ما را یاری برسانند، گفت: یکی از معضلات جدی در مجموعه‎های فرهنگی، نگاه منطقه‎ای و عدم نگاه جهانی داشتن به مسائل است. ما اعتقاد داریم ابتدای فعالیت مجموعه‎های فرهنگی و مذهبی اصلاح منظر و جهانی دیدن ماجرای انقلاب اسلامی است  به این معنا که انقلاب اسلامی را به نحو شایسته بشناسیم، سپس در صدور آموزه‎های آن تمام توان خود را به کار گیریم. در این صورت هم تبیین داخلی نسبت به ماجرای انقلاب اسلامی خواهیم داشت و فهم صحیحی از نقش تمدنی خویش در دنیا امروز خواهیم داشت.

جهت اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی telegram.me/homam_masjed مراجعه کنید.

انتهای‎پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:33

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، وزرای خارجه انگلیس، عربستان سعودی، امارات و آمریکا، روز چهارشنبه در لندن نشستی درباره بحران یمن برگزار کردند.

این وزرا در نشست خود بر حساسیت شرایط کنونی یمن اتفاق نظر داشتند و همچنین بر حمایت بین‌المللی برای رسیدن به صلح در یمن تأکید کردند.

وزرای شرکت کننده در این نشست با این ادعا که ایجاد صلح در یمن با عقب‌نشینی «انصار الله» از «صنعاء» پایتخت این کشور و دیگر شهرهای اصلی این کشور شروع می‌شود، اظهار داشت، یمنی‌ها باید این فرصت پیش آمده در کویت، که دیگر تکرار نمی‌شود را غنیمت بشمارند.

در این‌‌باره، «ادوین ساموئل» سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد، هدف از این نشست هماهنگی با عربستان، آمریکا و امارات درخصوص گام‌های اساسی است که می‌بایست برای حل و فصل مناقشه مسلحانه یمن برداشته شود.

ساموئل افزود: «همه طرف‌ها تأکید دارند راه‌حل بحران، سیاسی است نه نظامی.»

طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، در این نشست سه شرط اساسی برای پایان دادن به بحران در یمن مطرح شده است که شامل عقب‌نشینی نیروهای انصارالله از صنعاء و شهرهای مرزی با عربستان، آزادی زندانیان سیاسی وابسته به همه گروه‌ها، و تشکیل دولت انتقالی، که نماینده همه احزاب یمنی باشد.

وی تأکید کرد، همه جریان‌ها یمنی باید برای اجرای این اقدامات باهم مذاکره کنند.

طبق این گزارش، انصارالله اصرار دارد تا پیش از تشکیل دولت، از مناطق تحت سیطره خود عقب‌نشینی نمی‌کند و سلاح‌های خود را تحویل نمی‌دهد. در حالی‌که دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی»، بر عقب‌نشینی و آزاد شدن بازداشت شدگان پیش از تشکیل دولت پافشاری می‌کند.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:07

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، با توجه به آمارهای وب سایت الکسا که به انتشار و رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید می‌پردازد، در ایران شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خارجی مانند اینستاگرام در رتبه 9، تلگرام 13، یوتیوب 47، فیس‌بوک 132 و توییتر 472 قرار گرفته‌اند و شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند فیس‌نما در رتبه 34 و کلوب در رتبه 63 قرار دارند.

گوگل در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و در ایران هم مانند آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، در رتبه اول وب‌سایت‌های پربازدید قرار دارد. پس از آن وب‌سایت ورزش 3 که تولید محتوای آن در ایران صورت می‌گیرد در رتبه دوم است. رتبه سوم وب‌سایت‌ها نیز در ایران به یاهو اختصاص یافته که در جهان در رتبه پنجم است.

دیجی‌کالا و بلاگفا در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند و آپارات که درواقع وب‌سایتی ایرانی با محتوایی ویدیومحور مشابه یوتیوب است، در رتبه ششم جای گرفته و البته بخشی از مخاطبانش نیز در آمریکا حضور دارند. همچنین ویکی‌پدیا در ایران در رتبه هفتم و در جهان رتبه ششم را دارد. پارسی‌جو و یوز نیز که موتورهای جست‌وجوی ایرانی هستند به ترتیب رتبه‌های 281 و 984 را در ایران دارند.

از نکات جالب بازدیدها می‌توان به وب‌سایت «پیوندها» اشاره کرد که رتبه 28 را در ایران به خود اختصاص داده است. این وب‌سایت جدا از اینکه ممکن است توسط کاربران اینترنتی  به صورت مستقل باز شود، هنگامی بر روی سیستم کاربر پدیدار می‌شود که یکی از سایت‌ها و یا بخش‌های فیلترشده در سایتی توسط کاربری جست‌وجو شود و در صورت جست‌وجوی محتوای فیلترشده، کاربر به صفحه پیوندها هدایت می‌شود، بنابراین پیوندها برای کاربران ایرانی وب‌سایتی نام آشناست که تا به حال حداقل یک بار با آن روبه‌رو شده‌اند.

پیوندها که تنها در ایران مخاطب دارد و بنابراین 99.3 درصد بازدیدکنندگانش ایرانی هستند، شامل بخش‌هایی از جمله: فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، ثبت سایت در پایگاه ساماندهی، درخواست معرفی در پیوندها، درخواست فیلتر و رفع فیلتر و پیشنهادات و انتقادات است و رتبه 28 این وب‌سایت در ایران را می‌توان نشانه‌ای از مراجعه بالای کاربران اینترنتی ایران به محتواهای فیلترشده دانست.

آمار وب‌سایت‌های پربازدید در کشوری مانند آمریکا بدین صورت است که پس از گوگل که در اغلب کشورها و به طور کلی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده، فیس بوک، یوتیوب، آمازون، یاهو، ویکی‌پدیا و توییتر در رتبه‌های دوم تا هفتم قرار دارند و اینستاگرام نیز که رتبه 19 جهانی را دارد رتبه 17 را به خود اختصاص داده است.

همچنین نکته قابل توجه دیگر، تفاوت بازدیدهای تلگرام در ایران در مقایسه با سایر کشورهاست. این وب‌سایت که در حال حاضر پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان در ایران است و رتبه 13 وب‌سایت‌های پربازدید را دارد، در جهان در رتبه 461 جای گرفته. پس از ایران که با بازدید 44 درصدی از  تلگرام استفاده‌کننده بی‌رقیب این پیام‌رسان است، روسیه با 10.4 درصد، ایتالیا با 4.8 درصد، اسپانیا با 3.7 درصد و برزیل با 2.9 درصد در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:07

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، یکی از این مکان ها و موقعیت ها؛ محیط خانه و لحظات خروج و وارد شدن به این مکان مقدس می باشد.
امیرالمومنین علیه ‏السلام مى‏ فرماید: هرگاه یکى از شما داخل خانه خود شد، بر اهل خانه سلام کند، اگر نبودند، بگوید: سلام بر ما از جانب پروردگار و نیز سوره اخلاص را بخواند که زُداینده فقر است.

قرآن
امروز می خواهیم در باب یکی از مقدس ترین مکان ها به نام خانه با هم کمی صحبت کنیم...
یکی از مهمترین کارکردهای خانه، تأمین‌ آرامش  جسم و تسکین جان اعضای آن است که البته مرهون امنیت همه جانبه‌ی این محیط برای اعضاست.
این سکونت و امنیت را خداوند به خود نسبت می ‌دهد و می ‌فرماید: «وَاللّهُ جَعَلَ لَکُم مِّن بُیُوتِکُمْ سَکَنًا» (نحل،80)، «خداوند از خانه ‌های شما محل سکونت و آرامش برایتان قرارداد.»
واژه «سکن» به معنای هر چیزی است که انسان به وسیله ‌ی آن تسکین یابد. انسان علاوه بر نیاز به سکونت در خانه، به محلی برای تسکین آلام روحی، رها شدن از برخی قیودات اجتماعی، استراحت به نحو دلخواه، خلوت کردن و راز و نیاز با خدا و محرمان نیاز دارد. اگر خانه تأمین کننده این نیازها نباشد، مسکن نخواهد بود.
سلام کنید
در آیه 28 از سوره‌ی مبارکه ‌ی نور نیز، ورود به هرخانه ‌ای مشروط به اجازه یافتن از سوی صاحب خانه شده است: «فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فِیهَا أَحَدًا فَلَا تَدْخُلُوهَا حَتَّى یُوْذَنَ لَکُمْ» (نور، 28) «اگر در خانه کسی را نیافتید، تا اجازه دریافت نکرده ‌اید، وارد نشوید.»
«فَإِذَا دَخَلْتُم بُیُوتًا فَسَلِّمُوا عَلَى أَنفُسِکُمْ تَحِیَّةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَکَةً طَیِّبَةً» (نور،61)
در این آیه از قرآن کریم به یکی از آداب قرآنی که باید در هنگام ورود به خانه آن را مورد توجه قرار داد می پردازد و آن هم سلام کردن است.
در این آیه بنا به نظر مفسرین مقصود از سلام کردن بر خود، سلام بر اهل خانه است و اگر در این ‌جا نفرمود: بر اهل آن سلام کنید، خواست یگانگی مسلمانان با یکدیگر را برساند؛ چون همه انسانند و خدا همه را از یک مرد و زن خلق کرده است. (طباطبایی، 1363: ج15، ص229)


لزوم حفظ حریم خانه
از نظر قرآن، خانه به قدری در مقام و جایگاه بالایی قرار دارد که حفظ حریم  آن بر همگان توصیه شده است. خداوند متعال می ‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتًا غَیْرَ بُیُوتِکُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا وَتُسَلِّمُوا» (نور، 27)
«تستأنسوا» یعنی «تستأذنوا»؛ گفته شده است که استیناس  طلب انس است و به این ‌معنی است که در هیچ خانه‌ ای که ملک شما نیست، وارد نشوید تا مطمئن شوید فردی در آن است و آن‌ گاه اجازه بخواهید.
ابن عباس گفت: در آیه تقدیم و تأخر است؛ یعنی «حتی تسلموا و تستأذنوا»، یعنی «حتی تقولوا السلام علیکم، أدخل»؛ سلام مستحب است و استیذان واجب. (رک. میبدی، 1357: ج6، ص509)
در آیه 28 از سوره‌ی مبارکه ‌ی نور نیز، ورود به هرخانه ‌ای مشروط به اجازه یافتن از سوی صاحب خانه شده است: «فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فِیهَا أَحَدًا فَلَا تَدْخُلُوهَا حَتَّى یُوْذَنَ لَکُمْ» (نور، 28) «اگر در خانه کسی را نیافتید، تا اجازه دریافت نکرده ‌اید، وارد نشوید.»


از تلاوت قرآن در خانه غفلت نکنید
پیامبر عظیم الشّأن اسلام در این زمینه می‎ فرماید: خانه‎ های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید، و آنها را گورستان نسازید، همان‎ گونه که یهود و نصارا چنین کردند (زیرا فقط در معابد نماز خوانده) و خانه‎ های خویش را از عبادت تهی ساختند. هر خانه‎ای که در آن قرآن زیاد تلاوت شود، خیر و برکت آن افزون می‎ گردد و اهل آن در وسعت قرار می ‎گیرند و آن خانه برای اهل آسمان نورافشانی می ‎کند، آن گونه که ستارگان آسمان برای اهل دنیا نور می ‎دهند.
از کلام حضرت چنین استفاده می‎شود: منازلی که در آنها قرآن خوانده نمی ‎شود مانند گورستان، تاریک و ظلمانی است.
هر خانه‎ای که در آن قرآن زیاد تلاوت شود، خیر و برکت آن افزون می‎ گردد و اهل آن در وسعت قرار می ‎گیرند و آن خانه برای اهل آسمان نورافشانی می ‎کند، آن گونه که ستارگان آسمان برای اهل دنیا نور می ‎دهند
حضرت می ‎فرماید: این نورانیت به زمین و زمینیان محدود نمی ‎شود بلکه اهل آسمان هم از نورافشانی چنین خانه‎ ای بهره می ‎برند. همان ‎طور که ستاره ‎های آسمان برای ساکنان زمین چشمگیر است، خانه ‎ای که در آن قرآن تلاوت می ‎شود برای اهل آسمان ها چشمگیر است و آنها هم از مراکز تلاوت قرآن نور می ‎گیرند.
خانه ‎ای که صدای قرآن اهل آن، از کوچک و بزرگ، طنین‎ انداز است، دنیایشان نیز آباد است. خیر و برکت آن زیاد است و رزق و روزی آن خانه فزونی می ‎یابد. شایسته است در خانه ‎هایی که اتاق های متعدّد دارد یک اتاق برای نماز، دعا و قرآن خواندن اختصاص یابد و خانواده ‎هایی که کمبود جا دارند، مکان مشخصی را برای قرائت قرآن و سایر عبادات در نظر گیرند، زیرا شرافت چنین مکان ‎هایی موجب استجابت دعا  خواهد شد.


آداب ورود و خروج از خانه در روایات
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر کس وقتی از خانه بیرون رود: «بسم اللَّه» بگوید دو فرشته گویند: هدایت شدى و اگر بگوید: «لا حول و لا قوة الا باللَّه» فرشته ها می‌گویند: محفوظ شدى و اگر بگوید: «توکلت على اللَّه» گویند: تو را بس است؛ در این حال شیطان می گوید: من به بنده ‏اى که هدایت و محفوظ شده از طرف خداوند است هیچ راهی ندارم. (أمالی الصدوق، ص: 579)
به امید آنکه با رعایت نکات قرآنی و اخلاقی، خانه هایی قرآنی و منوّر به نور قرآن و اهل بیت علیهم السلام داشته باشیم.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:07

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،‌ هر روز که از افشای فیش‌های نجومی که نشان‌دهنده حرام‌خواری برخی مدیران دولتی است می‌گذرد روزنامه‌های اجاره‌ای که خود را مدیون و وابسته به این مدیران ویژه‌خوار می‌دانند دلیلی تازه جهت این پرداخت‌ها کشف می‌کنند و برای نجات مدیریت اشرافی به‌صف می‌شوند!

از روز نخست افشای پرداخت‌های نامتعارف یک جمله در همه این رسانه‌ها و روزنامه‌های اجاره‌ای خودنمایی می‌کرد «این تنها ما نیستیم که مبالغ کلان می‌گیریم قبلی‌ها هم این‌گونه بودند»!

فارغ از اینکه اگر این روزنامه‌ها و مسئولین و مدیران دولتی از دیگر نهادها و نیز دولت‌های سابق چنین واریزهای نجومی سراغ داشتند پیش از طرح موضوع در رسانه‌های منتقد آنان به‌سراغ مسئله می‌رفتند ولی جای سؤال این جا است که اگر دیگران تخلف کنند مسئولین و مدیران فعلی نیز چنین جوازی را دارند؟

سؤال دیگری که تاکنون بارها پرسیده شده ولی روزنامه‌ها و رسانه‌های اجاره‌ای بدان نپرداخته و پاسخ نداده‌اند آن است: چرا رویه ادعایی غلط گذشته در سه سال پیش تغییر نکرده و اصلاح نشده است؟

دولت نباید مسئولیت را می‌پذیرفت!
با وجود اینکه واریزهای نجومی در سه سال گذشته و در دوره دولت یازدهم صورت گرفته است روزنامه زنجیره‌ای شرق در شماره دیروز خود به‌نقل از امیر محبیان نوشت «دولت نباید مسئولیت فیش‌ها را قبول می‌کرد».

امیر محبیان از عناصر شبه‌اصولگرایی است که ارتباطات ارگانیک با برخی محافل اصلاح‌طلب و دولتی دارد، سایت خبری آریا که توسط امیر محبیان اداره می‌شود پیش از این در شهریور ماه 94 با رحمانیان مدیر روزنامه شرق مصاحبه کرده بود و گفت‌و‌گوی امیر محبیان با این روزنامه در شماره دیروز را شاید بتوان بازدید پس دادن وی دانست!

امیر محبیان در گفت‌و‌گو با شرق ضمن دفاع از پرداخت‌های نجومی ناعادلانه بودن این واریزها را رد کرده گفت: ناعادلانه یعنی اینکه فرد مبتنی بر ناکارآمدی حقوق دریافت کند. من حرفم این است: چرا طبق مدل کمونیستی تصور می‌کنید به همه باید در یک رنج ثابت حقوق داد؟ چرا از عدالت تفسیر مساوات می‌کنیم؟ بحث هماهنگی پرداخت در حالت عرفی درست است اما این نباید باعث شود که استثنا‌ها از بین برود. من فکر می‌کنم نباید دست و پای خودمان را ببندیم و مغزهای بزرگ خود را از دست بدهیم.

وی در ادامه گفت: بعضی از مدیران دولتی اگر به بخش خصوصی بروند، می‌توانند به چهره‌های برجسته و موفق اقتصادی تبدیل شوند؛ آنها را جذب نمی‌کنیم و بلکه طرد می‌کنیم و سبد مدیران دولت را پر می‌کنیم از مدیرانی که ارزش افزوده ندارند.

مشخص نیست کدام یک از منتقدین پرداخت حقوق‌های نامتعارف تاکنون از ضرورت پرداخت حقوق یکسان به همه سخن گفته است که امیر محبیان در همسویی با دولت و مدیران ویژه‌خوار چنین اتهامی را مطرح می‌سازد و از عنوان خنده‌دار «مدل کمونیستی» نیز برای باور‌پذیر کردن آن اتهام سود می‌جوید!

البته این گونه اظهارات عجیب از امیر محبیان مسبوق به سابقه است، وی بعد از بیانیه لوزان نیز در مصاحبه با شرق بازی برد ــ برد در مسئله هسته‌ای را زیر سؤال برده و گفته بود: «روشن است که در جهان غیرعادلانه ما، در یک طرف میز، غربی‌ها هستند که با اعمال فشار با بهانه‌های واهی می‌خواهند که ایران را به کلوپ دارندگان تکنولوژی هسته‌ای راه ندهند و در طرف دیگر ایران است که می‌کوشد در این معادله قدرت و مقاومت، امتیاز کمتری بدهد، به‌عبارت روشن‌تر قرار نیست در این مسابقه در نهایت دست دو طرف را بالا ببرند و بگویند هر دو طرف برنده شده‌اند. برد ما فقط در آن است که گل کمتری بخوریم و بس»!

البته زمانی که برد ایران در مذاکره با غرب به کمتر گل خوردن تعبیر و تفسیر شود واریزهای نجومی به برخی مدیران ویژه‌خوار نیز توجیه و عادلانه خطاب خواهد شد و از چنان تحلیل‌گری چنین استدلالی بعید نیست!

از استیو جابز تا مغزهای بزرگ!

مغزهای بزرگ خواندن مدیران ویژه‌خوار و این ادعا که اگر آنان به بخش خصوصی بروند بیشتر درآمد کسب می‌کنند پیش از این نیز از سوی افرادی چون صادق زیباکلام مطرح شده بود!

صادق زیباکلام چندی پیش طی مقاله‌ای در روزنامه شرق و در ادامه دفاع نابه‌جای خود از مفسدانی چون شهرام جزایری، مه‌آفرید خسروی و مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی نوشت:  آنها اگر در آمریکا و غرب بودند استیو جابز می‌شدند! وی ادامه داده بود: بنده معتقدم اگر مه‌آفرید امیرخسروی در آمریکا زندگی می‌کرد امروز دست‌کمی از استیو جابز نمی‌داشت. ایضاً اگر شهرام جزایری هم در هر کشور غربی دیگری از جمله آمریکا اقامت می‌داشت الآن یک میلیاردر و یک چهره موفق اقتصادی شده بود نه اینکه سال‌ها پشت میله‌های زندان به سر برد. متقابلاً اگر استیو جابز در ایران می‌بود ای‌بسا قبل از آنکه سرطان او را از پای درآورد، اتهامات او را از پای درمی‌آورد.

قضاوی معاون وزیر اقتصاد نیز در یک برنامه تلویزیونی به‌صراحت ویژه‌خواران را سرمایه‌های نظام خوانده افزود: «بعید است دیگر شاهد تغییر مدیران عامل بانک‌ها باشیم... بانک‌ها و بیمه‌ها سرمایه‌های یک جامعه هستند که بر پایه اعتماد می‌چرخند لذا در فرآیندی که پیش می‌رویم باید همه حواسمان به این باشد که حافظ این ارزش‌ها باشیم و این سرمایه‌های اجتماعی را تضعیف نکنیم».

حقوق‌های کلان غارتگری نیست!

سیدمصطفی هاشمی‌طبا معاون دولت‌های سازندگی و اصلاحات نیز طی نوشتاری در شرق غارتگر خواندن مدیران نجومی را زیر سؤال برده تأکید کرد: اگر کسی حقوقی کلان دریافت کند لزوماً به تصویب مقام بالاتر او رسیده است؛ بنابراین، تصویب‌کنندگان حقوق غارتگر شناخته می‌شوند و دریافت‌کننده در موضع انفعال نمی‌تواند جایگاه فاعلی به ‌خود بگیرد.

وی در ادامه به توجیه قانونی واریز و دریافت چنین حقوق‌هایی پرداخت و نوشت: طبق ماده ١٣٤ قانون تجارت، مجامع شرکت‌ها می‌توانند درصدی از سود خالص حاصله در سال را به هیئت‌ مدیره اختصاص دهند، بنابراین به‌شرطی که رعایت مفاد قانون شده باشد، هیچ تخلفی روی نداده است.

هاشمی‌طبا در ادامه ضمن استدلال‌های عجیب و خنده‌دار برای توجیه چنین حقوق‌هایی نوشت: نویسنده بر این موضع است که حقوق‌های به‌اصطلاح کلان که البته سوءجریان است، غارتگری نیست، بلکه اگر با تصویب مقام ارشد باشد از حقوق مکتسبه است، مگر آنکه سوءجریانی وجود داشته باشد.

این که دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با تأیید مدیران بالادستی چنین اقدامی کرده‌اند خود توجیه مناسبی برای چنین تخلفی محسوب نمی‌شود چرا که در این صورت غارتگری با حکم یک غارتگر دیگر دست به تعدی به بیت‌المال زده است ولی نکته آن جا است که در بسیاری از موارد واریز‌های نجومی از طریق خود دریافت کنندگان و سوء‌استفاده از منفذهای قانونی صورت گرفته است نه با دستور مقامات بالا!

ما هم مثل دیگران!

روزنامه‌های اجاره‌ای همچنین بخشی از صفحات دیروز خود را به انتشار گزارش‌هایی در مورد فسادهای اقتصادی گذشته اختصاص دادند.
روزنامه‌های زنجیره‌ای اعتماد و آرمان در این راستا به‌نقل از جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نوشتند: فردی با بالا کشیدن دو میلیارد و ٧ میلیون دلار به‌اندازه چهار پتروشیمی شیراز از کشور برد.

آرمان همچنین در گزارشی به دریافتی‌های نجومی برخی مدیران دولت‌های سابق پرداخت بی‌آنکه به تخلفات صورت گرفته در این دولت اشاره‌ای کند!

روی سخن این جا نیست که در گذشته تخلفی صورت گرفته و یا نه، اگر کسی دریافتی نجومی داشته، فسادی مرتکب شده فارغ از اینکه در چه سال و روزی و در کدام دوره‌ای این فساد را انجام داده و مبالغ کلانی را از بیت‌المال به جیب زده بایستی با مفسد برخورد صورت گیرد و این یک اصل کلی است ولی عجیب آن است که عده‌ای برای توجیه فساد‌های صورت گرفته بگویند "چون دیگران خوردند و بردند ما نیز مجاز هستیم که چنین حقوق‌هایی را دریافت کنیم" گویی زمان اندکی باقی است و بایستی در این مدت باقی‌مانده سهم خود را از سفره‌ای که پهن شده است، بردارند!

* کیهان

انتهای پیام/*

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:41

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:41

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:41

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، فرهنگ به مفهوم آئین‌ها، آداب و سنت، اعتقادات است که یک فرد به عنوان یک عضو جامعه آن را فراگرفته و برحسب آن تعهدات عمل و به نسل آینده انتقال می‌دهد.

در کنار آن هنر نیز به معنی کلی توانش و مهارت خلق زیبایی است که از سوی انسان به وجود می‌آید و شامل موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و ادب، تئاتر یا نمایش، سینما و معماری می‌شود.

فرهنگ و هنر نیز آمیزه‌ای از اجرای آئین‌ها و آداب و رسوم سنتی به همراه هنرهای زیبای موسیقی، تئاتر، نقاشی هست که از سوی هنرمندان انعکاس داده می‌شود، آمیزه‌ای که نشات گرفته از آبا و اجدادی و به نوعی فولکور عامیانه ما است تا با وجود مشغله‌های زندگی ماشینی یادآور و یا به نوعی تلنگری بر توجه هویت اصیل و ریشه ما شود.

انعکاس این آمیزه‌ها با اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی و هنری با حفظ فرهنگ وهنر پیشینه‌مان به طور متمادی موجبی بر حفظ اشاعه تاریخی و تمدن دیرینه مردم دیار علویان می‌شود تا سال‌های آینده با آمدن نسل‌های جدید بر گذشتگان خود به مانند ما امروزی‌ها بنالند که میراث‌دار کهن آئین آرش کمانگیر، حکومت‌دار ناصر کبیر و اجداد سیدمیرقوالدین مرعشی بوده‌ایم.

جشنواره فرهنگی و هنری تی‌تی از جمله برنامه‌های مهم در عرصه فرهنگ وهنر شهرستان آمل و به نوعی استان مازندران است که به عنوان یک رویداد بزرگ این عرصه موجبی بر اشاعه فرهنگ کهن موسیقی، هنرهای تجسمی، عکاسی، تئاتر، شعر و ادب شده است تا در برگزاری دومین جشنواره با حضور و علاقمندی یک‌هزار هنرمند آملی از بیست و هشتم تیرماه تا پنجم مردادماه به مدت 10 شب در این شهرستان به اجرا درآید.

ارسال 1315 آثار به جشنواره تی تی 2

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه این جشنواره برگزاری این جشنواره را عاملی بر شکوفایی استعدادهای جوان و اشاعه فرهنگ دیرینه آمل به نسل امروز بیان کرد و اظهار داشت: در این جشنواره یک‌هزار و 315 اثر با محوریت پنج رشته عکاسی، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، شعر و ادب ارسال شد.

محمد محمدی با اعلام اینکه داوری هر یک از آثار ارسالی از سوی اساتید متبحر در عرصه فرهنگ و هنر مورد ارزیابی و به جشنواره راه یافته است، عنوان کرد: افتتاحیه این جشنواره نیز با حضور کارگردان برجسته کشور و هنرمند تئاتر و تلویزیون استاد مسعود فروتن و بسیاری از هنرمندان شاخص و پیشکسوت آمل در چهار رشته هنرهای تجسمی، عکاسی، تئاتر و شعر و ادب بوده است.

وی ادامه داد: این رویداد بزرگ استانی در عرصه فرهنگ و هنر سعی دارد تا استعدادهای علاقمندان به فرهنگ بومی و سنتی مازندران را شکوفا و اشاعه دهد تا ریشه میراث کهن ما از بین نرود.

محمدی خاطرنشان کرد: اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری تی تی در ششم مرداد ماه ساعت 16 واقع در مجتمع فرهنگی اریکه آریایی با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی و با معرفی برترین‌های جشنواره برگزار می‌شود.

جشنواره تی‌تی شناسایی استعدادهای هنری

مسئول انجمن شعر و ادب آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره تی تی در راستای ترویج فرهنگ کهن ایرانی شکل گرفته است تا با توجه بر نفوذ بیگانگان بر عرصه سیاسی و فرهنگی نظام ما جلوگیری شود، گفت: هنر نیز یکی از این سیاست‌ها است که از دیرزمان دشمن بدنبال تغییر و نابودی آن گام برداشته است که این نشان از ارزش‌های هنری ایران با تمدن دیرینه نسبت به کشورهای دور است.

حسین حیدرزاده با تاکید براینکه از دیگر اهداف این جشنواره کشف استعدادهای زیاد بین جوانان است تا در این بحبوحه زمانه هرز نرود، افزود:برگزاری این جشنواره عاملی بر گردآوری همه انجمن‌های هنری شده تا هنرمندان با ایجاد ارتباط دقیق و بهتر به کشف استعدادها در رشته‌های خود شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تی تی دو از اضافه شدن ادبیات داستانی در قالب شعر قدیم، سفید، بومی و ادبیات داستانی عنوان و بیان کرد: در این جشنواره 265 اثر دریافت و داوری شد و آثار از بیست و هشتم تا سی‌ویکم تیرماه به مدت سه روز با سخنرانی اساتید بزرگی چون استاد اولیایی، نصرت الله کیاقادی و حسین خلیلی به اجرا در می‌آید و جوایز بخش شعر به هنرمند مرحوم قاسم هاشمی‌نژاد تقدیم می‌شود.

حیدرزاده با بیان اینکه از عمر فعالیت انجمن شعر و ادب آمل 26 سال می‌گذرد، خاطرنشان کرد: در این انجمن از اساتید برجسته دانشگاهی و کشوری، دانشجویان و جوانان علاقمند عضو هستند و از برنامه‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی آمل نیز با اعلام اینکه طی چند سال اخیر کیفیت در زمینه هنرهای تجسمی برای اولین بسیار سریع و قابل مشاهده‌ای مشاهده شد، عنوان کرد: در این جشنواره 400 اثر توام با مینیاتور، آبرنگ و تکنیک‌های هنری ارسال شده که محدود به انتخاب 150 اثر شد.

محمد هادی‌پور اجرای این آثار را در چهار نگارخانه مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته یک نگارخانه در این شهرستان وجود داشته است؛ با توجه به اینکه در زمینه هنرهای تجسمی این نمود سریع صورت گرفت و نگارخانه‌هایی به این شهرستان اضافه شد.

وی با بیان اینکه در برگزاری جشنواره نشست‌هایی در کافه کامو به منظور بررسی منتقدانه تفاوت گرافیک تجاری و هنری انجام می‌شود، افزود: داوری کارها توسط افراد سرشناس و با تبحر استاد زرشناس، خانزاد، مسعود موسوی، احسان ذاکری و نیما کوهی انجام می‌شود.

هادی‌پور با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره از بیست و هشتم آغاز و تا تا جشنواره از ساعت 5 عصر تا 20 برای علاقه مندان هنر دایر است، خاطرنشان کرد: همچنین جشنواره تی‌تی 2 بخش هنرهای تجسمی با یاد گرامیداشت مرحوم استاد احمد زابلی استاد نامی آمل به اجرا در آمده است.

قدمت دیرینه آمل در موسیقی بومی و محلی 

مسئول انجمن موسیقی آمل با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ درست ایرانی اسلامی و بومی با اهمیت است، یادآور شد: موسیقی در این شهرستان دارای قدمت دیرینه و پیشینه کهن دارد و در کشور از رتبه بالایی برخوردار است.

محمد ذاکری هدف اصلی انجمن را وضعیت بنیادی هنرمندان و کشف استعدادها و شناسایی نیروی جوان و گرایش به موسیقی بومی اشاعه و موسیقی فرهنگی و بومی بیان کرد و گفت: جشنواره تی تی فرصت مناسبی است تا گروه‌های جوان در کنار پیشکسوتان قرار گیرند و از آنها بر آینده‌شان تغذیه شوند.

وی با اعلام اینکه 160 اثر طی دو هفته فراخوان جشنواره به دبیرخانه ارایه شد، عنوان کرد: براساس زمان مشخصه اولویت‌ها به پیشکسوتان داده شد و 48 اثر به صورت محلی و سنتی و بی کلام منتخب شد که در سه شب سوم، چهارم و پنجم مرداد به اجرا در می‌آید.

ذاکری تصریح کرد: یادمان این جشنواره با نام مرحوم حمید نجفی، مرحوم پرویز خشنودی و مرحوم غلامحسین آبتین از اساتید برجسته هنر موسیقی آمل برگزار می‌شود.

نماینده انجمن عکس آمل در ادامه با بیان اینکه در برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری تی تی،  پیش‌بینی فتو مونتاژ در آثار عکاسی داشتیم که در زمان داوری فتومونتاژ حذف شد، بیان کرد: آثار ارسالی به جشنواره 620 اثر بوده که از این تعداد 22 اثر منتخب و در مجتمع امام خمینی(ره) این شهرستان طی مدت برگزاری جشنواره دایر است.

مجید نیکجو با تاکید براینکه موضوع عکس آزاد بود با توجه به اینکه هم ارسال عکس هم برای داوری مشکل بود، اظهار داشت: طی 15 سال سابقه در عرصه عکاسی اتفاق بسیار حرفه ای در جشنواره تی تی افتاد تا متوجه مواردهایی بر اجرای این بخش از هنر شویم.

وی یادمان این جشنواره را با عنوان با عکاسان مطرح هنر عکاسی حسن غفوری و محمد علی غریقی عنوان کرد و گفت: همه آثار ارایه شده کدگذاری شده و داوران براساس این کدگذاری به نظرسنجی پرداختند.

نمایش 5 اثر هنری تئاتر در جشنواره تی‌تی

مجید شعاعی مسئول انجمن نمایش و تئاتر آمل در پایان با بیان اینکه در بخش نمایش تئاتر پنج اثر حضور می یابند، عنوان کرد: این آثار با نام‌های "ژاندراک در آتش" از مجید شعاعی، "زنی که هر روز ساعت شش می‌آمد" از شایان رسولی، "روی زمین" از آیدین حق پناه و محمدجواد ایزدی، "آژیر چهارگوش" از شعبان علیجان پور، "همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری" از مرتضی صادقیان است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش‌ها از بیست و هشتم تیر ماه از ساعت 20 در سالن آمفی تئاتر مجمتع فرهنگی و هنری ولی عصر(عج) بر روی صحنه رفته و تا اول مرداد ماه سال‌جاری ادامه دارد.

شعاعی یادآور شد: جوایز تئاتر به عنوان یادمان جشنواره به مرحوم عباس امیری تقدیم می‌شود.

گزارش از کبریا مقدس

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 9:37

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، هر اتفاق تکراری در زندگی، به‌خصوص اتفاقاتی که روی ضرورت رخ دادنشان توافق‌های جمعی وجود دارد، بدون هیچ شک و تردیدی برای حل یک یا چند مشکل به وجود می‌آیند...

ازدواج هم جزو یکی از این اتفاق‌هایی است که تمام نسل‌های بشر در سراسر جهان روی ضرورت رخ دادن آن به توافق رسیده‌اند.

به زبان خیلی ساده ازدواج یک راه‌حل است برای حل مسایل و مشکلاتی که قبل از ازدواج وجود دارند و بعد از ازدواج قرار است حل و رفع شوند و یا کم‌رنگ گردند.

این‌که ازدواج چیز خوبی است یا نه، یک سوال فرعی است. در واقع تمرکز روی خوب یا بد بودن ازدواج خیلی مواقع آن جنبه راه‌حل‌گرایانه این پیوند مقدس را ضعیف می‌کند و به یک قضاوت ساده و پیش پا افتاده خوب یا بد تبدیل می‌کند.

وقتی کسی سوال می‌کند ازدواج خوب است یا نه، در حقیقت به‌طور غیرمستقیم می‌پرسد ازدواج چه فایده‌ای برای من دارد؟ چه مشکلاتی از مسایل زندگی مرا حل می‌کند و آیا در بهبود شرایط روانی و ذهنی و جسمی من موثر است یا نه؟

بیایید ما هم از این فرصت استفاده کنیم و کمی از این زاویه یعنی از پنجره راه‌حل‌گرایانه به ازدواج نگاه کنیم. بیایید با هم روی این موضوع تامل کنیم که این اتفاق بزرگ در زندگی قرار است چه مسایل و مشکلاتی را از پیش روی ما بردارد.

مشکلی به نام تنهایی
ازدواج یک اتفاق دونفره است. دو نفری که باید از دو جنس مخالف باشند. دو جنسی که با هم تفاوت‌های ذاتی و طبیعی داشته باشند. دو نفری که به خاطر تفاوت فطری وجودشان قادر باشند که از دو پنجره مختلف به زندگی نگاه کنند. دو نفری که برخلاف توهمی که شایع شده از یک جنس نباشند و از یک پنجره به زندگی نگاه نکنند. بلکه دو شخصیت کاملا متفاوت باشند که به یک سمت و راستا نگاه کنند. نگاه به یک هدف از حداقل دو زاویه متفاوت. این تفاوت و تمایز ذاتی هم در طبیعت و هم در شیوه نگاه باعث می‌شود که مشکلی به نام تنهایی به یک‌باره بعد از ازدواج محو و ناپدید شود. شما وقتی در یک اتاق یا در یک کاخ یا در یک سیاره تک و تنها نشسته‌اید ممکن است احساس تنهایی کنید. اما اگر یک موجود دیگر با تفاوت‌های اساسی کنار شما بنشیند و به شما بگوید که می‌توان از پنجره متفاوتی همین اتاق و کاخ و سیاره را به گونه دیگری دید، شما دیگر تنها نیستید. به زبان خیلی ساده همه چیزهایی که تنهایی شما را شکل می‌دهد ناگهان از تنها بودن می‌افتند و چند تا می‌شوند و این امر باعث می‌شود که دو نفر در یک اتاق یا یک کلبه سال‌های کنار هم باشند بدون این‌که احساس تنهایی آنها را آزار دهد.

برعکس وقتی یکی از آن دو نفر اصرار داشته باشد که نفر دیگر را حتما شبیه خودش کند، فاجعه‌ای بدتر از تنهایی رخ می‌دهد. این‌که آدم در اتاق و کلبه خودش تنها باشد یک موضوع است، اما این‌که کسی را به زور در کلبه‌ای غریبه و بیگانه با طبیعتش زندانی کنند و بگویند حتما باید از این پنجره طلوع و غروب خورشید را نظاره‌گر باشد، این تنهایی دیگر از جنسی مرگبار و کشنده است که فرار از آن گاهی ارزشمندترین کاری است که انسان به نظرش می‌رسد.

بله ازدواج می‌تواند تنهایی انسان را برطرف کند. به شرطی که تفاوت‌های زوج و شریکی که قرار است شریک تنهایی‌مان شود را بپذیریم و نگاه متفاوت او به زندگی را ارج نهیم و اصراری نداشته باشیم که او را با خودمان هم‌نگاه سازیم.

وقتی این اتفاق می‌افتد، هر وقت احساس تنهایی می‌کنیم کافی است کنار جفت خود برویم و از او بخواهیم با نگاه متفاوتش به دنیا برایمان در مورد زندگی صحبت کند. او دنیایی را که می‌بیند و با دنیای ما حتما متفاوت است، تفسیر می‌کند و ما جریان گرم دیگر تنها نبودن را در وجودمان احساس می‌کنیم.

*از سوی دیگر خیلی از آدم‌ها وقتی برای مدت زیادی تنها هستند، بدون فکر و تامل، برای خلاصی از این تنهایی طاقت‌فرسا، به اولین مورد ازدواجی که سر راهشان سبز می‌شود جواب مثبت می‌دهند. اسم این حالت "تله تنهایی" است که باید بی‌نهایت مواظب آن بود.

اما در مجموع، اگر قرار است ازدواج راه‌حلی برای رفع تنهایی ما، و نه تنهاتر ساختن ما باشد، این خودش یک دلیل عالی برای استقبال از اتفاق ازدواج است.

مساله‌ای به نام رشد
ما درختی هستیم که هرگز از رشد نمی‌افتیم. حتی اگر چشم روشن‌بینی داشته باشیم و به دنیا واقعا همان‌گونه که هست نگاه کنیم، به وضوح متوجه می‌شویم که همه چیز در حال رشد و بزرگ شدن است. حتی خشک شدن برگ درخت‌ها در پاییز هم یک جور رشد و بلوغ است و در یک جمله می‌توان گفت که دنیا آفریده شده است تا رشد کند و از این چیزی که هست به چیزی کامل‌تر تبدیل گردد.

ما آدم‌ها هم در زندگی از این حادثه بی‌بهره نیستیم. ما نیز موجوداتی طالب رشد هستیم. یک آدم تنها و مجرد می‌تواند تا حد زیادی در عرصه‌های مختلف زندگی رشد کند. ادامه تحصیل دهد و به مدارج عالی تحصیلی برسد. یا به بدن خود برسد و زیباترین و سالم‌ترین بدن روی زمین را داشته باشد. همین‌طور می‌تواند در امور اقتصادی فعال شود و بیشترین ثروت ممکن را برای خود جمع کند. اما جنبه‌هایی از زندگی وجود دارد که به تنهایی نمی‌توان در آن حوزه‌ها رشد کرد و گسترش یافت. در بعضی از عرصه‌های زندگی حتما باید دو نفری قدم نهاد و به صورت مشترک در آن عرصه‌ها رشد کرد.

برای مثال احساس زیبا و متعالی پدر یا مادر شدن را فقط وقتی ازدواج می‌کنی می‌توانی دریابی. یک موجود تک و تنها که همیشه از ازدواج گریزان است و یا طالب پیوندهای موقتی است نمی‌تواند این حس باشکوه را دریابد. وقتی اتفاق پدر شدن یا مادر شدن رخ می‌دهد کل بدن انسان متحول می‌شود و خودش را برای این حادثه بزرگ و طلایی آماده می‌کند. تلاش برای بزرگ کردن موجودی ظریف و شکننده که بدون کمک والدین هیچ کاری از او برنمی‌آید یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین تلاش‌هایی است که به یک‌باره دید انسان نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد و بین نگاه یک دختر و پسر مجرد و یک زوج عیالوار تفاوتی عظیم را باعث می‌گردد.

ترس از ازدواج

ازدواج یک اتفاق دونفره است. دو نفری که باید از دو جنس مخالف باشند

وقتی ازدواج می‌کنیم حوزه‌های جدیدی از رشد و گسترش مقابل چشمان ما آشکار می‌گردد. ایثار و از خودگذشتگی، محبت بدون انتظار بازگشت، خوشحال شدن از شادی دیگری و شریک شدن در غم و اندوه شریک زندگی، پوست ترکاندن برای تغییر سطح درآمدی و مهارتی برای تامین مایحتاج زندگی مشترک و... همه و همه از جمله حوزه‌ها و عرصه‌های جدید و متفاوتی هستند که فقط با ازدواج کردن می‌توان این عرصه‌ها را دید و در آنها حضور یافت و رشد و گسترش روح و جسم و ذهن را در این حوزه‌ها تجربه کرد.

اما از سوی دیگر می‌بینیم که خیلی وقت‌ها شریک زندگی انسان نه تنها به رشد و تعالی و گسترش سطوح ذهنی و جسمی و روانی انسان کمک نمی‌کند، بلکه به صورت مانعی جدی و متعصب بر سر راه ظاهر می‌شود و با مانع‌تراشی‌های جورواجور و حتی بسیاری اوقات با تهدید و ارعاب و باج‌گیری و انواع شیوه‌های خشن سعی می‌کند حتی آرزوی رشد و پیشرفت را، لااقل در دو دهه اول ازدواج از شریک زندگی خود بگیرد. به زبان خیلی ساده فردی که در ایام مجردی می‌توانست به راحتی در حوزه‌های معمولی زندگی پیشرفت کند و به سطوح عالی‌تری دست یابد، بعد از متاهل شدن و ازدواج مجبور می‌شود از عادی‌ترین حقوق رشد و پیشرفت محروم شود و مانند یک اسیر منتظر بماند تا چه موقع اجازه آزادی مشروط او صادر شود. به روشنی مشخص است که این شکل ازدواج نه تنها راه‌حلی برای مشکل رشد و بلوغ فرد نیست بلکه خودش به عنوان یک مشکل و مساله جدید در مقابل دو شریک زندگی ظاهر می‌شود. بدیهی است که برای این حالت اتفاق ازدواج بدترین رخدادی است که می‌تواند رخ دهد. برعکس اگر ازدواج راه‌حلی باشد برای تداوم رشد و گسترش روانی، ذهنی، جسمی فرد در عرصه‌های قدیم و تازه، بدیهی است که استقبال از ازدواج یک ضرورت انکارناپذیر است.

مساله‌ای به عنوان کمبودزدایی
به نظر بسیاری آدم‌ها، دو نفر زمانی می‌توانند شریک مناسبی برای زندگی همدیگر باشند که بتوانند یکدیگر را کامل کنند. از قدیم یک زن و شوهر مناسب را شبیه دو نیمه شکسته کوزه‌ای می‌دانستند که وقتی کنار هم قرار گیرند یک کوزه یا گلدان یا آیینه سالم و بی‌نقص را ایجاد می‌کنند.

ازدواج اتفاقی است که رفع کمبودهای طرفین، وقتی کنار با هم باشند را قول می‌دهد. بنابراین می‌توان آن را راه‌حلی برای جبران نواقص و کاستی‌ها دانست.

اما همین انتظار کامل بودن فرد مقابل باعث می‌شود که بسیاری اوقات ازدواج به بدترین اتفاق زندگی یک فرد تبدیل شود.

برای مثال فرض کنید فردی ترسو و بزدل است و می‌خواهد همسری اختیار کند که از او شجاع‌تر باشد و بتواند در زندگی این نقص کمبود شجاعت او را جبران کند. حال فرض کنید شریک زندگی او به غلط و فقط برای این‌که جواب مثبت را بگیرد خود را شجاع‌ترین موجود روی زمین جا بزند. به نظر شما وقتی این پیوند شکل گرفت و آن دو زیر یک سقف رفتند و چند صباحی از زندگی مشترکشان گذشت، آیا دو موجود ترسو و بزدل در کنار هم می‌توانند زندگی موفقی داشته باشند؟ شریک جدید فقط می‌تواند ترس بیشتری را به فرد مقابلش منتقل کند و چگونه ممکن است فردی از این‌که نقص و کمبودهای زندگی‌اش نسبت به قبل بیشتر شود خوشحال‌تر باشد!؟ بدیهی است که این ازدواج حادثه موفقی نیست و اگر از هم گسسته نشود تا آخر عمر با ناراحتی و عذاب سپری خواهد شد.

وقتی دو نفر می‌خواهند با هم ازدواج کنند و طرف مقابل اصرار دارد که شریک زندگی‌اش حتما سواد کافی داشته باشد. از ثروت کافی برخوردار باشد. شغل دایم و قابل اعتمادی داشته باشد و از فساد اخلاقی مبرا باشد، طبیعی است که این شرایط همین‌طوری مطرح نمی‌شوند و فردی که این شرایط را طرح می‌کند در واقع به زبان بی‌زبانی دارد به شکلی کمبودها و کاستی‌های خودش را بیان می‌کند یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت از این کمبودها و نواقص گریزان است. مثلا خودش ثروت دارد و نمی‌خواهد فردی فقیر و تنگدست به طمع ثروتش شریک زندگی‌اش شود و یا خودش در سطح بالاتری از سواد و دانش قرار دارد و نمی‌تواند فردی با نگاه محدود و قالبی و ساده را در زندگی به عنوان شریک تحمل کند.

حال اگر یکی از طرفین با فریب خودش را صاحب این کمالات و خصیصه‌ها نشان دهد و با حیله سعی کند قبل از ازدواج خودش را صاحب همه شرایط طرف مقابل بنمایاند و بعد از ازدواج، بنا بر اصل کار از کار گذشته و باید تسلیم شد، اصرار داشته باشد که شریک زندگی‌اش از شرط‌های خود کوتاه بیاید و آنها را نادیده بگیرد، این پدیده نه تنها ازدواج را به یک بازی فریبکارانه و نامیمون تبدیل می‌کند، بلکه از همان ابتدا سنگ یک بنای فریبکارانه را در زندگی مشترک بنا می‌گذارد و اگر مثبت بودن مجله موفقیت بیش از این اجازه پرداختن به این موضوع را ندهد باید گفت که این شکل ازدواج اصلا چیز خوبی نیست.

بله! این‌که با حادثه ازدواج باید دو نفر مکمل هم شوند و یکدیگر را کامل کنند، چیز خوبی است اما این‌که یکی از طرفین انتظار داشته باشد طرف مقابل حتما کاستی‌ها و خلاهای روحی و ذهنی یا مادی او را پر کند و اگر چنین نکند به درد نمی‌خورد، این انتظار باعث ایجاد مشکل جدیدتری به صورت احساس بد و ناخوشایند مورد سوء‌استفاده قرار گرفتن و حس بردگی و خواری و حقارت در فرد مقابل می‌گردد که نه تنها راه‌حل بودن اتفاق ازدواج را زیر سوال می‌برد بلکه برعکس به عنوان یک عامل مشکل‌آفرین مورد نفرت افراد مجرد و تنها نیز می‌شود.

حال با توجه به کمبود فضای مقاله اجازه دهید بحث را جمع کنیم و ادامه بررسی این نگاه متفاوت به حادثه ازدواج را به خودتان واگذار کنیم. به نظر شما به جز مشکلات و مسایل کلی که تا این‌جا عنوان و بررسی کردیم، اتفاق ازدواج وقتی قرار باشد راه‌حلی برای رفع مشکل و برطرف ساختن موانع و حل مسایل باشد، این مسایل و مشکلات و موانع چه چیزهای دیگری می‌توانند باشند؟

برای این‌که جواب این سوال را پیدا کنید لازم نیست زحمت زیادی بکشید. کافی است به زندگی‌های مشترک آدم‌های اطراف خود دقت کنید. از معجزه ازدواج وقتی خوب عمل می‌کند، شگفت‌زده خواهید شد.

منبع: موفقیت

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 9:37

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نیم قرن از آخرین سینمایی که در شیراز ساخته شد، می‌گذرد هر چند در این سال‌ها بخش خصوصی تلاش‌هایی کرده که سینما فرهنگ نمونه‌ای از آن است اما در مجموع در شیراز ساخت سینما در 50 سال گذشته رونق نداشته است.

علاوه بر آنها 3 سینما از مجموع 8 سینمای این شهر مخروبه و تعطیل شده است.امروز صنعت سینمای شیراز در دستان 5 سینما قرار گرفته که قدیمی‌ترین آنها سینما پیام با 540 صندلی در سال 1315 ساخته شده و جدیدترین آنها سینما شیراز با 650 صندلی در سال 1343 ساخته شده است.

در سه سال گذشته ساخت پردیس سینمایی توسط مسئولان سابق حوزه هنری و برخی از اعضای شورای شهر مطرح شد که هیچ یک به عمل نرسید و در حد وعده باقی ماند. محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری استان فارس در فروردین ماه درباره ساخت سینمای جدید یا پردیس سینمایی گفت: وعده ساخت پردیس سینمایی حرفی ناصواب و بدون مطالعه بوده است.

رئیس حوزه هنری استان فارس بر این باور است که استانداردسازی و بازسازی سینماهای فعلی امری است که بر ساخت پردیس یا سینمای جدید ترجیح دارد و امسال دو سینمای ایران و سعدی در نوبت بازسازی قرار دارند.

آنطور که وی گفته بود «رونق سینماها در سال 95 و وضعیت مطلوب فروش فیلم‌ها نسبت به دیگر استان‌ها نشان از علاقه و میزان استقبال مردم از هنر هفتم است و مطالبه افزایش کیفیت سینماها امری به حق است و سینماهای کنونی شایسته مردم استان فارس و شهر شیراز نیست».

با این وجود 4 ماه از سال 95 می‌گذرد اما مقدمات بازسازی سینماها هنوز شروع نشده است، کرم‌اللهی می‌گوید: باید مقدمات کار و هماهنگی‌های لازم با شهرداری برای دریافت مجوز لازم و غیره انجام شود و از آنجا که هرگونه بازسازی و ساخت سینما مستلزم رعایت قانون است باید با شهرداری و استانداری هماهنگی شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف این است که تا پایان سال کار بازسازی این دو سینما انجام شود، می‌افزاید: تحقق این امر بسته به حمایت دیگر دستگاه‌ها است و حوزه هنری برای تامین هزینه‌های این امر تلاش دارد بر ظرفیت‌های خود تکیه کند.

به گفته کرم‌اللهی اگر بحث تخریب و ساخت مجدد سینماها باشد که هزینه کلانی می‌خواهد و نیاز به مشارکت بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌ها است.

در حال حاضر سینماهای شهر شیراز با ظرفیت 3460 صندلی موفق شدند میزان فروش خود را در بهار امسال به 10 برابر نسبت به سال گذشته برسانند.  میزان فروش سینماهای شیراز در سه ماهه اول سال 95 به گفته رسول شهابیان، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس 17 میلیارد ریال بوده است که این آمار در مقایسه با میزان فروش سینماهای شیراز در سال 94 به طور تقریبی 10 برابر شده است.

گفته شهابیان شهر شیراز با این میزان فروش رقیب سرسختی برای استان اصفهان با 12 سالن سینمایی است به گونه‌ای که رتبه یک و دو میزان فروش در میان شهرستان‌ها بین اصفهان و شیراز در نوسان و رفت‌وآمد است. 

براساس استانداردهای جهانی به ازای هر 10 هزار نفر باید یک سینما وجود داشته باشد. در شیراز با توجه به جمعیت حدودا 2 میلیونی که در سال 93 توسط ثبت احوال استان فارس منتشر شده تقریبا به ازای هر 200 هزار نفر یک سینما وجود دارد.

یکی از شاخص‌های مهم رشد و توسعه فرهنگ و هنر در هر شهری وضعیت سینماها است. تعداد تولید فیلم، مخاطبان و تعداد سالن‌های سینما سه پارامتر مهم در این زمینه است که شهر شیراز در زمینه تعداد سالن سینما با 5 سالن و ظرفیت 3460 صندلی در مضیقه است.

جمعیت 360 هزار نفری مخاطبان سینما در بهار 95 نشان می‌دهد که درصورت وجود سالن‌های باکیفیت می‌توان شهر شیراز را در زمینه فرهنگ و هنر به توسعه یافتگی نزدیک کرد.

البته در این میان نقش چیدمان خوب فیلم‌ها، تبلیغات رسانه‌ای و استفاده از فیلم‌های مطرح ایران را نباید در جذب مخاطب نادیده گرفت امری که در بهار 95 منجر به رونق بی‌سابقه سینماهای شیراز شد.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 9:37

غلامرضا رحمتی زاده درگفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: آغاز آزمایشی طرح ثبت الکترونیکی اثر انگشت در خراسان رضوی شروع شده است و بر اساس برنامه پنجم توسعه، تمامی دستگاه‌ها باید خدمات خود را الکترونیکی کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در این راستا این سازمان اجرای این طرح را در رأس کارهای خود قرار داده است و از شفاف سازی، اصلاح سامانه و فرآیند خدمات دهی به عنوان ضرورت‌هایی که سبب اجرای این طرح شده‌اند یاد برد.

رحمتی زاده بیان کرد: با اجرای این طرح در دفاتر ازدواج و طلاق اطلاعات افراد به سرعت ثبت و قابل شناسایی است که این سامانه به شفاف‌سازی کارها کمک می‌کند و این طرح در راستای تحقق دولت الکترونیک صورت گرفته که از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌کند.

وی گفت: این طرح در دو مرحله اجرایی می‌شود در مرحله اول در 57 دفتر طلاق خراسان رضوی آغاز شده است و در مرحله دوم با تجهیز 209 دفتر ازدواج در دفاتر استان گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:23

ناصر آق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه قابل احیا است اظهار داشت: هم اینک حدود 60 درصد دریاچه ارومیه از نظر وسعت قابل احیا بوده اما احیای 40 درصد آن غیر ممکن است.

وی ضمن اشاره به اینکه حجم آب موجود در دریاچه ارومیه اینک به میزان یک پنجم آب گذشته است افزود: اگر آب‌هایی از سد سیلوه و سد زاب نیز وارد این دریاچه شود به هر مقدار نیز وسعت دریاچه افزایش می‌یابد و هر مقدار وسعت افزایش یابد سطح تبخیر بیشتر می‌شود.

آق گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه با شعار تثبیت آب در مقدار موجود و رساندن آب دریاچه ارومیه به تزار اکولوژیک یعنی هزار و 274 متر بالاتر از سطح دریاهای آزاد در تابستان 94 روی کار آمد و موفق به افزایش آن به هزار و 270 متر شد که در این صورت نیز برای رسیدن به سطح اکولوژیک سطح آب باید 4 متر دیگر افزایش می‌یافت.

معاون پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه تصریح کرد: با توجه به اینکه هر سال بیش از یک متر از آب دریاچه تبخیر می‌شود برای افزایش 40 سانتی سطح آب دریاچه در هر سال باید هر سال یک متر و 40 سانتی‌متر آب وارد دریاچه شود.

وی با اشاره به طرح باروری ابرها و اثری پنج درصدی آن در بارندگی گفت: هم اینک آذربایجان‌غربی جز استان‌های پر آب کشور بوده که متاسفانه مصرف آب بسیار بالایی دارد و این مهم نشان دهنده مدیریت نامناسب در این زمینه است در حالیکه دریاچه ارومیه با مدیریت بهینه آب منطقه قابل احیا است.

آق بیان کرد: هم اکنون باید به دنبال راهی برای جلوگیری از تبخیر آب‌های موجود در دریاچه و تثبیت آن در بالاترین سطح آب که در پایان فصل آبی مشخص می‌شود گشت.

معاون پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه با تاکید بر لزوم جلوگیری از تبخیر آب و گسترش آب‌های وارده در سطح دریاچه افزود: در طول بیش از 20 سال گذشته نمودار سقوط تراز دریاچه به طرف پایین است و این بدان معنا نیست که آبی وارد دریاچه ارومیه نمی‌شد بلکه نشان دهنده بیشتر بودن میزان تبخیر از آب ورودی است.

انتهای پیام/

مطالب خفن...
ما را در سایت مطالب خفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin feed بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:23